logo
 Pokrewne renessmeKoncepcja uzbrojenia wojsk lądowychKoncepcje przywództwa cenowego w oligopoluKoncepcja pracy pracownika socjalnegoKoncepcja pracy szkoły Promocjakoncepcja społeczeństwa ryzyka BeckKoncepcja pracy Dom dzieckaKoncepcja pracy na dyrektora szkołyKoncepcja osobowości H.J. Eysenckakoncepcja ‼ikonografii kulturowej” gottmanaKoncepcje marketingu usług
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tejsza.htw.pl
  • renessme


    Wywiad gospodarczy w przedsi?biorstwie

    Forma studiów: zaoczne
    Czas trwania: 2 semestry
    Czesne: 3700 (2 semestry)

    PLAN STUDIÓW:

    Przedmiot liczba godzin Forma
    zaliczenia
    wyk?. ?wicz. sem.
    Wyk?ad inauguracyjny: Globalizacja i jej wyzwania dla wspó?czesnego przedsi?biorstwa 2
    Strategie konkurencji wspó?czesnych przedsi?biorstw
    16 4
    Zarz?dzanie informacj? i wiedz? w administracji i przedsi?biorstwie 20
    Prawne aspekty wywiadu gospodarczego i ochrony informacji w przedsi?biorstwie 20
    Wywiad gospodarczy – problemy teoretyczne i koncepcje rozwojowe 16 4
    Metody i techniki pozyskiwania informacji o konkurencie 10 10
    Analiza wywiadowcza .Wybrane metody analiz ekonomicznych w wywiadzie 10 6
    Polityka bezpiecze?stwa przedsi?biorstwa 20 10
    Bezpiecze?stwo sieci i systemów teleinformatycznych 8 4
    Zarz?dzanie dokumentacj? w przedsi?biorstwie. Organizacja i funkcjonowanie kancelarii 6 4
    Protokó? dyplomatyczny w biznesie 6 4
    Seminarium dyplomowe 16
    200

    SYLWETKA ABSOLWENTA

    Studia przygotowuj? pod k?tem:

    obejmowania przez absolwentów samodzielnych stanowisk menad?erów ds. zarz?dzania informacj? w przedsi?biorstwie, komórkami wywiadu gospodarczego lub pe?nomocników ds. ochrony informacji niejawnych;
    umiej?tno?ci zdobywania, przetwarzania i analizy informacji gospodarczych dotycz?cych konkurenta i wykorzystania ich w procesie decyzyjnym;
    samodzielnego formu?owania potrzeb informacyjnych przedsi?biorstwa, wdra?ania polityki bezpiecze?stwa w firmie i organizacji;
    umiej?tno?ci opracowania planów bezpiecze?stwa w organizacji i ich praktycznego wdra?ania
    znajomo?ci obowi?zuj?cych w tym zakresie przepisów prawnych, zw?aszcza zwi?zanych z dost?pem do informacji publicznej i ochrona informacji niejawnych i innych prawnie chronionych.
    TEMATYKA ZAJ??

    Strategie konkurencji wspó?czesnych przedsi?biorstw
    Istota strategii organizacji; Wizja firmy i model dzia?ania firmy; Konteksty i etapy budowania strategii; Wybrane model szkó? strategii, Strategiczna diagnoza organizacji; Analiza konkurencji przez pryzmat teorii gier; Analiza si? i s?abo?ci firmy; Firma jako ?a?cuch warto?ci; Tworzenie strategii firmy; Misja firmy; Domena i przewaga konkurencyjna; Cele i funkcjonalne programy dzia?ania.

    Zarz?dzanie informacj? i wiedz? w administracji i przedsi?biorstwie
    Poj?cia informacji i wiedzy; Istota i g?ówne problemy zarz?dzania informacja i wiedz? w przedsi?biorstwie; Metody i narz?dzia pomiaru zasobów wiedzy; Uwarunkowania zewn?trzne zarz?dzania wiedz?; Kultura organizacyjna a proces zarz?dzania wiedz?; Modelowanie procesów zarz?dzania konkurencyjnym potencja?em wiedzy; Rola konsultingu w racjonalizacji zarz?dzania wiedz?.

    Prawne aspekty wywiadu gospodarczego i ochrony informacji w przedsi?biorstwie
    Dost?p do informacji publicznej – warunki i zasady; Dost?p do informacji gospodarczej:; Zasady funkcjonowania Biur Informacji Gospodarczej; Podstawy prawne ochrony informacji niejawnych; Ochrona danych osobowych; Regulacje prawne dotycz?ce ochrony informacji w przedsi?biorstwie; Tajemnica handlowa i jej ochrona; Regulacje dotycz?ce nieuczciwej konkurencji.

    Wywiad gospodarczy – problemy teoretyczne i koncepcje rozwojowe
    Poj?cie, rola i mo?liwo?ci wykorzystania wywiadu gospodarczego; Ewolucja i rozwój wywiadu; Wywiad gospodarczy w wybranych pa?stwach ?wiata; Podstawy teoretyczne wywiadu; Wywiad a badania rynku i marketing; Koncepcje rozwoju wywiadu gospodarczego; Wywiad w zarz?dzaniu kryzysowym przedsi?biorstwa; Outsourcing us?ug wywiadowczych; Deontologia profesji; Mity zwi?zane z wywiadem gospodarczym.

    Metody i techniki pozyskiwania informacji o konkurencie
    ?ród?a informacji i ich podzia?; ?ród?a wtórne wewn?trzne; ?ród?a wtórne zewn?trzne; ?ród?a pierwotne wewn?trzne; ?ród?a pierwotne wewn?trzne; Zasady pracy ze ?ród?ami osobowymi; Internet jako ?ród?o informacji; Zasady weryfikacji informacji; Weryfikacja informacji ze ?róde? pierwotnych, Weryfikacja informacji ze ?róde? wtórnych; Weryfikacja Internetu; Sposoby oceny wiarygodno?ci informacji.

    Analiza wywiadowcza .Wybrane metody analiz ekonomicznych w wywiadzie
    Analiza wywiadowcza a analiza ekonomiczna; Czynniki warunkuj?ce proces analizy; Rozmiar i zakres procesu analizy; Etapy analizy wywiadowczej; Analiza wywiadowcza w sytuacji deficytu informacji; Pu?apki analizy; Aksjomaty pracy analitycznej; Wybrane metody analiz ekonomicznych w wywiadzie; Produkty procesu analizy.

    Polityka bezpiecze?stwa przedsi?biorstwa.
    Zagro?enia wspó?czesnego biznesu i ich klasyfikacja; Zagro?enia zwyczajne i nadzwyczajne; Zagro?enia przest?pczo?ci? gospodarcz?; Korupcja w biznesie; Ochrona biznesu; Aspekty prawne i organizacyjne ochrony biznesu; Za?o?enia polityki bezpiecze?stwa w przedsi?biorstwie; Plany bezpiecze?stwa i ich wdra?anie; Etapy budowy programów bezpiecze?stwa; Zarz?dzanie polityka bezpiecze?stwa w przedsi?biorstwie

    Bezpiecze?stwo sieci i systemów teleinformatycznych
    Zasady ochrony systemów i sieci teleinformatycznych przetwarzaj?cych informacje niejawne; Zagro?enia w sieciach i systemach teleinformatycznych; Rodzaje w?ama? do systemów komputerowych; Technologia a jej wp?yw na bezpiecze?stwo; Emisja ujawniaj?ca; Wymagania fizyczne bezpiecze?stwa; Konfiguracja systemu operacyjnego; Dokumenty bezpiecze?stwa.

    Zarz?dzanie dokumentacj? w przedsi?biorstwie.
    Organizacja i funkcjonowanie kancelarii. Dokumentacja wspó?czesna, jej rodzaje i podzia?; Post?powanie z dokumentacj?. Zasady sporz?dzania pism; Kryteria klasyfikacji dokumentacji (rzeczowe i formalne); Rodzaje dokumentacji; Formularze; Blankiety korespondencyjne (rodzaje, zastosowanie cz??ci sk?adowe); Merytoryczny i stylistyczny aspekt redagowania pism; Zagadnienie dokumentacji organizacyjnej ze szczególnym uwzgl?dnieniem instrukcji kancelaryjnej; Organizacja obs?ugi kancelaryjnej – charakterystyka sekretariatu jako wyspecjalizowanej komórki kancelaryjnej

    Protokó? dyplomatyczny w biznesie
    Powitania, po?egnania, prezentacje - kultura dnia codziennego; Kultura s?owa; Kultura gestu - komunikacja niewerbalna; Przyj?cia i spotkania - umiej?tno?? dostosowania odpowiednich zachowa? do sytuacji; Wizerunek osobisty mened?era; Specyfika negocjacji w biznesie mi?dzynarodowym; Kulturowe ró?nice w stylach negocjowania; Komunikacja w negocjacjach z uwzgl?dnieniem ró?nic mi?dzykulturowych.

    Europejskie Centrum Bada? Strategicznych
    i Studiów Wyspecjalizowanych
    00-728 Warszawa ul. Bobrowiecka 9

    tel. + 48 22 559 22 06
    tel./fax + 48 22 559 22 24

    e-mail:

    podyplomowe@pwsbia.edu.pl

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl