Po odwiedzinach w salonie moja miłość do Megane II bezpowrotnie prysła .
Byłem nawet skłonny pozbyć się swojej 3 letniej Octavii dla tak
nietuzinkowego ,bezpiecznego w dodatku ,samochodu .
W czym rzecz ?
Na reklamach wygląda na sporo większy niż w rzeczywistosci . W tescie Auto-
Świata ,gdzie Megane II wygrało ,ma wg pomiarów niemal najwieksze wnętrze ( np.
na tylnych fotelach ) . Tylko Civicowi ustępował ,z tego co pamiętam . Golf IV
przy nim to jak kuszetka przy sypialni w apartamencie .
Rozstaw osi 2625 mm przy 2511 Golfa i Octavii .
-Mniam ,mniam -myślę sobie – nie dośc ,ze duzo miejsca dla rodziny
(wiedziałem ,ze bagażnik sporo mniejszy ale byłem to w stanie przeboleć ), pięć
gwiazdek EuroNCAP , 6 poduszek ,firma za którą nie przepadają
złodzieje ,design ...
Czar prysł ,bo we wnętrzu jest dużo mniej miejsca niż w Octavii .Mam 193 cm
wzrostu i po opuszczeniu fotela ,podciągnięciu kierownicy do siebie na maksa i
odsunięciu ,tak jak lubię ,oraz następnie zajeciu miejsca za kierowcą – nie
zająłem miejsca . Nogi nie weszły.
Druga próba . Pakuję się na siłę podsuwając fotel tak by móc
kierować ,zapominają co wygodzie ,podkurczone nogi . Dobrze ,ze koło kierownicy
malutkie ,bo bym musiał mieć lewarek skrzyni biegów pod kolanem . Znowu do
tyłu . Tak ,teraz się zmiesciłem . Rozglądam się . Sympatyczne materiały
tekstylne .Sympatycznie się siedzi ,spręzyste obicia .Tylko ,ze oparcia foteli
z tyłu kończą mi się niemal w połowie kregosłupa ,a zagłówek ,nawet wysunięty,
podpiera mi kark (może taka myśl techniczna ? ) .Dach jakos tak nisko .
Przerażenie rośnie ,gdy się odwracam do tyłu . Tam minipółka i chyba na
długośc dłoni –szyba . Jezu jak się machnąć łokciem to można wybić .
W kabinie jest 1/3 powietrza ,które się znajduje w Octavii . Kiedy wyrażam
zdziwienie ,sprzedawca też się dziwi ,ze chcę zamienić na Megane . Przeciez to
inna klasa . Ja mu tłumacze ,ze to ta sama klasa ,i że wszystkie kompakty są
dużo bardziej przestronne od Golfa (i w zwiazku z tym od Octavii ) ,tylko jakoś
tego nie widac po Megane II !!!
Pan wtedy mówi ,ze to dlatego ,ze obicia takie kubełkowe : )))))))))
Dobry zart.
Czaiłem się wstepnie na wersję Expression Confort 5D i taką sobie
oglądałem – 52 700 z silnikiem 1,4 l . Więcej za Renówkę wydawało się zbytnim
zaufaniem do marki . Szczególnie po przeczytaniu perypetii posiadaczy Lagun II
(na tym forum ) .
Plastiki czarne ,twarde (te które obmacałem ) ,nieprzyjemne w dotyku ,ożywione
nibychromowanymi wstawkami . Dużo się dzieje na tablicy . Uwagę zwraca
kontrolka otwartych drzwi ,podświetlenie gniazda karty .Sporo
elektroniki .Funkcjonalnie .
Tutaj Octavia 100 lat za murzynami (przepraszam murzynów ). Aha w tej wersji są
już te sympatyczne aktywne zagłówki przednie zerżnięte chyba od Saaba . O tym
się nie pisze w specyfikacji ,a to dość istotne jak sądzę .
Czas zauroczenia mija .Nadchodzi czas chłodnych kalkulacji . Dopłata za lakier –
1650 złotych . Ubezpieczenie –pakiet w PZU – 3100 złotych . Kredyt 80 –20 .
Szkoda,ze nie 70-30.
Wychodzi ,ze za samochód bez bagażnika (330 litrów to on ma ,tylko ,ze Octavia
ma 530 l) ,klimatyzacji ,trzeba ładować się w auto za niemal 60 000 tys (z
ubezpieczeniem ) .
1 rok gwarancji (grupa Volkswagena i Ople – 2 lata ,japońsczyzna ,nudna acz
solidna – 3 lata ).
Do tego straszna strata na wartości .Ktoś pisze ,ze Megane II sprzedaje się
przeciętnie za 70 000 złotych . Ło Jezu ,Jezu ,tyle kasy w plecy ,przy
odsprzedazy (nie szukam auta na lata ).
Ech gdyby mu w kazdym miejscu dodać po 3 cm ,byłby naprawdę super .
Co na to konkurencja ?
Opel Vectra - 2 lata gwarancji ,upust 6000złotych za rocznik 2002 –model
zaczyna się od 67 tys i ma np. klimatyzację.
Volkswagen Passat (limuzyna lub kombi ) – od 76 tys – upust 10 000 +
ubezpieczenie gratis.
Mitsubishi Carisma – 3 lata gwarancji - od 52 tys - upust za rocznik 2002 –
7500 złotych
-wersja Comfort Jam GDI 1,8 z klimą –60 tys . Upusty jak wyżej !!!!
Mitsubishi Spacestar –od 54 tys – z klimatyzacją – upust 4000 złotych
I wiele innych z tej samej półki ,półki wyżej ,nowszych ,starszych
konstrukcyjnie .
Z pewnoscią jednak bardziej trwałych , przestronnych i mniej awaryjnych .
W kwocie 70 tysięcy można więc mieć spokojnie już wypasione auto klasy
średniej .
A jak już się tak kocha Renówki to z komisu przy salonie można poszukać Laguny
II .Bywają w baaaaardzo sympatycznych cenach .
....eeeee, po prostu chyba poczekam na ta nowa Octavię .Choć nudny i prosty jak
cep ten samochód przy Megane II : )))))))
Megane II nie jest więc z pewnoscią pomyslany jako auto rodzinne . (Ponoć jest
tak pomyślane ale ja się nie poznałem) . Nawet gdyby rodzinę tworzyła para
Chińczyków ,to miejsca na foteliki dziecięce z tyłu jest malutko .W bagażniku
wózek i duża paczka Pampersów i koniec !!!
Oceniam ,ze jest raczej skierowane do młodych ludzi o wzroscie max 175 ,żon
biznesmenów – na zakupy . Może to dlatego te szesć poduszek ?