logo
 Pokrewne renessmeKomisja Europejska procedury kontrolikontrola faktur bezpłatny programkorek kontrolny poziomi olejuKontrola ZUS ciąży Warszawakontroler sieci Dell D600kontrolka silnika Audi A6kontrola czasu pracy kierowcyKorekta deklaracji VAT po kontrolikontrolka z kierownica w SkodzieKontrola z ZUS -L4
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • opowiastki.keep.pl
  • renessme


    Po odwiedzinach w salonie moja miłość do Megane II bezpowrotnie prysła .
    Byłem nawet skłonny pozbyć się swojej 3 letniej Octavii dla tak
    nietuzinkowego ,bezpiecznego w dodatku ,samochodu .
    W czym rzecz ?
    Na reklamach wygląda na sporo większy niż w rzeczywistosci . W tescie Auto-
    Świata ,gdzie Megane II wygrało ,ma wg pomiarów niemal najwieksze wnętrze ( np.
    na tylnych fotelach ) . Tylko Civicowi ustępował ,z tego co pamiętam . Golf IV
    przy nim to jak kuszetka przy sypialni w apartamencie .
    Rozstaw osi 2625 mm przy 2511 Golfa i Octavii .
    -Mniam ,mniam -myślę sobie – nie dośc ,ze duzo miejsca dla rodziny
    (wiedziałem ,ze bagażnik sporo mniejszy ale byłem to w stanie przeboleć ), pięć
    gwiazdek EuroNCAP , 6 poduszek ,firma za którą nie przepadają
    złodzieje ,design ...

    Czar prysł ,bo we wnętrzu jest dużo mniej miejsca niż w Octavii .Mam 193 cm
    wzrostu i po opuszczeniu fotela ,podciągnięciu kierownicy do siebie na maksa i
    odsunięciu ,tak jak lubię ,oraz następnie zajeciu miejsca za kierowcą – nie
    zająłem miejsca . Nogi nie weszły.

    Druga próba . Pakuję się na siłę podsuwając fotel tak by móc
    kierować ,zapominają co wygodzie ,podkurczone nogi . Dobrze ,ze koło kierownicy
    malutkie ,bo bym musiał mieć lewarek skrzyni biegów pod kolanem . Znowu do
    tyłu . Tak ,teraz się zmiesciłem . Rozglądam się . Sympatyczne materiały
    tekstylne .Sympatycznie się siedzi ,spręzyste obicia .Tylko ,ze oparcia foteli
    z tyłu kończą mi się niemal w połowie kregosłupa ,a zagłówek ,nawet wysunięty,
    podpiera mi kark (może taka myśl techniczna ? ) .Dach jakos tak nisko .
    Przerażenie rośnie ,gdy się odwracam do tyłu . Tam minipółka i chyba na
    długośc dłoni –szyba . Jezu jak się machnąć łokciem to można wybić .
    W kabinie jest 1/3 powietrza ,które się znajduje w Octavii . Kiedy wyrażam
    zdziwienie ,sprzedawca też się dziwi ,ze chcę zamienić na Megane . Przeciez to
    inna klasa . Ja mu tłumacze ,ze to ta sama klasa ,i że wszystkie kompakty są
    dużo bardziej przestronne od Golfa (i w zwiazku z tym od Octavii ) ,tylko jakoś
    tego nie widac po Megane II !!!
    Pan wtedy mówi ,ze to dlatego ,ze obicia takie kubełkowe : )))))))))
    Dobry zart.
    Czaiłem się wstepnie na wersję Expression Confort 5D i taką sobie
    oglądałem – 52 700 z silnikiem 1,4 l . Więcej za Renówkę wydawało się zbytnim
    zaufaniem do marki . Szczególnie po przeczytaniu perypetii posiadaczy Lagun II
    (na tym forum ) .
    Plastiki czarne ,twarde (te które obmacałem ) ,nieprzyjemne w dotyku ,ożywione
    nibychromowanymi wstawkami . Dużo się dzieje na tablicy . Uwagę zwraca
    kontrolka otwartych drzwi ,podświetlenie gniazda karty .Sporo
    elektroniki .Funkcjonalnie .
    Tutaj Octavia 100 lat za murzynami (przepraszam murzynów ). Aha w tej wersji są
    już te sympatyczne aktywne zagłówki przednie zerżnięte chyba od Saaba . O tym
    się nie pisze w specyfikacji ,a to dość istotne jak sądzę .

    Czas zauroczenia mija .Nadchodzi czas chłodnych kalkulacji . Dopłata za lakier –
    1650 złotych . Ubezpieczenie –pakiet w PZU – 3100 złotych . Kredyt 80 –20 .
    Szkoda,ze nie 70-30.
    Wychodzi ,ze za samochód bez bagażnika (330 litrów to on ma ,tylko ,ze Octavia
    ma 530 l) ,klimatyzacji ,trzeba ładować się w auto za niemal 60 000 tys (z
    ubezpieczeniem ) .
    1 rok gwarancji (grupa Volkswagena i Ople – 2 lata ,japońsczyzna ,nudna acz
    solidna – 3 lata ).
    Do tego straszna strata na wartości .Ktoś pisze ,ze Megane II sprzedaje się
    przeciętnie za 70 000 złotych . Ło Jezu ,Jezu ,tyle kasy w plecy ,przy
    odsprzedazy (nie szukam auta na lata ).

    Ech gdyby mu w kazdym miejscu dodać po 3 cm ,byłby naprawdę super .


    Co na to konkurencja ?


    Opel Vectra - 2 lata gwarancji ,upust 6000złotych za rocznik 2002 –model
    zaczyna się od 67 tys i ma np. klimatyzację.

    Volkswagen Passat (limuzyna lub kombi ) – od 76 tys – upust 10 000 +
    ubezpieczenie gratis.

    Mitsubishi Carisma – 3 lata gwarancji - od 52 tys - upust za rocznik 2002 –
    7500 złotych
    -wersja Comfort Jam GDI 1,8 z klimą –60 tys . Upusty jak wyżej !!!!

    Mitsubishi Spacestar –od 54 tys – z klimatyzacją – upust 4000 złotych

    I wiele innych z tej samej półki ,półki wyżej ,nowszych ,starszych
    konstrukcyjnie .
    Z pewnoscią jednak bardziej trwałych , przestronnych i mniej awaryjnych .
    W kwocie 70 tysięcy można więc mieć spokojnie już wypasione auto klasy
    średniej .
    A jak już się tak kocha Renówki to z komisu przy salonie można poszukać Laguny
    II .Bywają w baaaaardzo sympatycznych cenach .

    ....eeeee, po prostu chyba poczekam na ta nowa Octavię .Choć nudny i prosty jak
    cep ten samochód przy Megane II : )))))))
    Megane II nie jest więc z pewnoscią pomyslany jako auto rodzinne . (Ponoć jest
    tak pomyślane ale ja się nie poznałem) . Nawet gdyby rodzinę tworzyła para
    Chińczyków ,to miejsca na foteliki dziecięce z tyłu jest malutko .W bagażniku
    wózek i duża paczka Pampersów i koniec !!!
    Oceniam ,ze jest raczej skierowane do młodych ludzi o wzroscie max 175 ,żon
    biznesmenów – na zakupy . Może to dlatego te szesć poduszek ?




  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl