Pfff... w sprawie korby raczej Ci nie pomogę... Octan One 3 PCS to korby BMX-owe, więc powinny być wytrzymałe, ale jednak to Octan One (korby niższych przedziałów cenowych mają podobno "kiepskie")
Co do BB7 - viewtopic.php?f=87&t=1975. Mam je prawie dwa lata, i są naprawde dobre. Wprawdzie urwało mi się mocowanie klocka ( nie wiem jak) i na początku się trochę przestraszyłem, to hamulec nadal działa wyśmienicie, Ale myślę że nie warto zmieniać bb5 na niego - do dirtu nie potrzebujesz tylu regulacji, a bb5 może być troszeczkę wytrzymalszy (z racji mniej skomplikowanej budowy). Na pewno nie warto go zmieniać na bb7 z 2008 roku wzwyż
pare dni temu przybyl u mnie w miescie nowy rider na mongouse rouge . bmx mile mnie zaskoczyl 3 czesciowa korba 4 cz kierownica masywny wspornik kierownicy fajne siodlo ,fajne bo dzieki jego budowie wygodniej sie barspiny robi . jeszcze niewiem jak z jego wytrzymaloscia jak cos wyniknie to zaraz o tym napisze .
pare dni temu przybyl u mnie w miescie nowy rider na mongouse rouge . bmx mile mnie zaskoczyl 3 czesciowa korba 4 cz kierownica masywny wspornik kierownicy fajne siodlo ,fajne bo dzieki jego budowie wygodniej sie barspiny robi . jeszcze niewiem jak z jego wytrzymaloscia jak cos wyniknie to zaraz o tym napisze .
I co? jak się przedstawia sytuacja na dzień dzisiejszy? Chodzi o model 2004? Jak się ma sprawa z tym nieszczęsnym (podobno) długim trójkątem?
Tu jest geo 2004:
Head Tube Angle
74
Seat Angle
71
Top Tube Length
521mm/20.5
Chainstay Length
374mm/14.7
Headset Size
1 1/8
Czy różnica 0,5 stopnia na główce ramy do wymiarów Standart Sta jest dużym minusem?
Chcę kupić bmx'a ale niewiem czy się opłaca za 850 zł :
Bmx do streetu Haro Basher. Uzywany przez ok rok. Nie byl katowany.
Osprzet Mongoose (korba, pedaly i pegi), klamki Shimano Deore, hamulce Dia Compe Bulldog (jedne z najlepszych hamulcow bmx jakby ktos nie wiedzial:) ), reszta osprzetu to Haro Fusion. Stan rowreu jest bardzo dobry, zero luzow, naklejki na ramie sa lekko wytarte ale nie jest to wynikiem gleb. Rama ma geometrie i budowe typowo streetowa, pod srodkiem suportu jest oslona taka jak uzywana w rowerach trialowych i oczywiscie streetowych:) nie jest to zadna samorobka tylko oryginalna oslona (Haro Fusion) Rotor SST Oryg ma niedawno wymieniona gorna linke
DLA ESTETOW:
Rower ogolnie prezentuje sie bardzo ladnie, rama jest chromowana, blyszczaca, posiada bardzo efektowna zebatke Haro 8-Ball (czarna z biala osemka jak na kuli bilardowej) niestety niewidoczna na zdjeciach. Do tego wszystkiego dorzucam dodatkowe tylne kolo z uszkodzona obrecza ale piasta i szprychami w bardzo dobrym stanie
Należy jeszcze dodać, że rower waży 16 kg, CAŁA RAMA I WIDELEC WYKONANE SĄ Z PEŁNEGO CR-MO !! a nie jakaś tam stal czy hi-ten, więc 16 kg nie jest dużym ciężarem.
Jeżeli ktoś chce zobaczyć rower to na allegro http://www.allegro.pl/show_item.php?item=15023797
Na początek napisze że nie znam sie zbyta na budowie bmx-ów mam Easterna Traildiggera 2007 i zjechał mi się gwint w prawym ramienu tam gdzie się dokręca pedało i chcę kupić ramiona lub korbę które będą tam pasować. Z tego co wiem to ten rower ma support Spanish BB i oś 20mm(wyczytałem na necie). Cena: piszcie wszystko każdą propozycje rozważe.
Aha co do sterow, to zainwestowalbym w FSA DH Pig Pro (najmocniejsze stery w senswonej cenie, no i na maszynach :) . ).
Widzę, że chyba nikt nie zwraca uwagi na jedne z najlepszych sterów jakie miałem w rękach- a uwierzcie mi, że miałem i Syncrosy i Cane Creek i RooX'a. Prawie nikt nie interesuje się świetnymi sterami WOODMAN'a. Stery JUPITER to jeden z najlepszych sterów jakie widziałem- potrójny system łożyskowania zapewnia takie przekładanie sił na łożyska, że zmniejsza znacznie przeciążenia a tym samym niszczenie łożysk. Niestety patent ten zastosowany jest (raczej) tylko do FR, Dirtu, Streetu, DH, a XC-Riderzy nie mogą się cieszyć tym rozwiązaniem- szkoda, chyba że SATURNAMI o wadze 156g, ale to by oznaczało, że mają stery już na całe życie (przynajmniej rowerka ;) ). Ja zamiast sterów FSA poleciłbym właśnie JUPITER'y- w tej cenie to zdecydowany lider, a jak kogoś stać na supersztywne i wytrzymałe stery ale do tego lekkie, to zdecydowanie SATURN. Pozdrowerek ALL :) B)
Takie koła są po prostu "zwinniejsze", wytrzymalsze poprzez mniejszą średnicę, a także łatwiej się na nich przyspiesza i hamuje(nie wiem czy da się to ztwierdzić namacalnie). Podstawowym minusem takich kół jest to, że przy jednym obrocie korby poprzez swój mniejszy obwód pokonują mniejszą odległość, czyli jedziesz wolniej.
Ta "zwinność" nie wynika z samej budowy kół, ale z obniżonego środka ciężkości układu Biker-rower. Zdecydowanie łatwiej jest zrobić tricki, gdy ma się nisko umieszczony środek ciężkości, ponieważ łątwiej jest przemieścić taki układ w przestrzeni- najprostszy przykład- spróbujcie postawić młotek na trzonku i go przesunąć palcem i zróbcie to samo, gdy młotek będzie stał na "głowie" (tej metalowej części do tłuczenia ;) ). Właśnie dlatego najlepsze koła do streetu to koła 20" czyli BMX'ów- tam środek ciężkości jest bardzo nisko, a zobaczcie sami co ludzie potrafią na takich maszynach robić. A jednym z dodatkowych minusów kół o mniejszej średnicy jest problem z pokonywaniem przeszkód- im większe koło, tym mniejszy kąt natarcia na przeszkodę (krawężnik, gałąż itd.). Pomyślcie jak by wyglądało pokonywanie gałęzi na deskorolce a na rowerze z 26" kołami ;) Mam nadzieję, że w bardzo jasny sposób, za pomocą prostych przykładów wyjaśniłem różnice w zastosowaniu 24" i 26" kół. Pozdrowerek BIKERZY :) B)
Sprzedam bardzo dobrego bmx`a za naprawde niewielkie pieniadze, bo koncze z tym sportem, przzerzucam sie na motocykl.
Na wstępie napiszę, że rower nie był katowany, ważę niecałe 60kg! Sporadycznie używany na przydomowej hopce. Otoczony troskliwą opieką ;-)
Trochę danych technicznych
Rama: GT model XR obięta dożywotnią gwarancją w stanie technicznym celującym, wizualnym b. dobrym [żadnych pęknięć, ukrytych wad, troszkę rys] Wykonana z topowego materiału używanego do budowy ram box`owych oraz zjazdowych SUNN ! - cromo 4130.
Widelec: Masywny, gróby, sztywny widelec w stanie technicznym celującym, wizualnym dobrym + [trochę porysowany]
Korba: 3pc na maszynach z cromo 4130, flip flop, stan wizualny celujący +, stn techniczny celujący +, ani jednej ryski, gwinty celujące, kupiona na zakoczenie sezonu 2004, przejechane może 2km!!! Kupiona w stanach za ponad 160$ [w kursie dolara 4pln].
Dysk: 3 sztuki, założony nowy Nirve ze stopu alu o gróbości 6mm, importowany razem z korbą. Pozostałe są stalowe.
Piasta przód: ACER na łożyskach maszynowych - wymienionych po sezonie 2004, kręci się jak perpetum mobile ;-). Gróba oś 12mm, prosta, nigdy nie zakładałem pegów!
Piasta tył: Quando TX na łożyskach maszynowych. Jeszcze gróbsza oś-14mm, oczywiście prosta, nigdy nie były zakładane pegi, perpetum mobile :-). Kupiona w sezonie 2004.
Obręcz przód: Sun Rims BFR, 48 szprych, mocna, prosta, wysoki kołnież, splot 4 krzyże. Nowa 48$ [na stronie producenta].
Obręcz tył: Alex Rims DX2418, 48 szprych, pleciona na 4 krzyże, kupiona w sezonie 2004.
Szprychy: Firmy DT, gróbe [1,20 sztuka]
Hamulce: Nie założone, jeździłem brakeless, dodaję 2 komplety z klameczkami Dia Compe.
Mostek: We The People, oraz dodam firmowy GT
Kierownica: FLY Bonfire 2pc z roweru FLY Flower Power z materiału cromo 4130 w stanie celującym, wizualnym b. dobrym- oczywiście prościutka, kupiona w sezonie 2004. Jeżdżona zawsze tylko w bar endach. Założone gripy PRIMO [same gripy 60pln!]. Gratis oddam drugą, też 2 pc, szerszą. Dane ze strony producenta Fly bikes FLY BIKES FLOWER POWER BARS Strong and light thanks to its 4130 cromoly fluted tubing and thinner .035" crossbar 835 grams or 1.84 lbs - Black
Siodło: Brzydkie,...
Opony: streetowe MaXxis`y Hook&Worm`y 110psi oraz na zmianę Panaracer.
Sztyca: Gróba, wytrzymała z cromu.
Napinacze: 2 sztuki, nie założone..
ZDIĘCIA: http://axeel.freelinuxhost.com/figiel/
w rozliczeniu moge przyjac rower mtb (http://mtb8.pl/forum) [byle nie klasy super market]
moje gg:3731872
PROSZĘ O PROPOZYCJE CENOWE, NAPRAWDE ODDAM ZA SMIESZNE PIENIADZE
http://www.allegro.pl/item499936766_now ... tanio.html
Opis techniczny:
Rama hydroformowalna aluminium
Widelec Hi-Tech stalowy
Rotor 360'
Siodło skórzane desing karbon
Sztyca aluminiowa mocowana na jedną śrubę
Zacisk aluminiowy anodowany na czarno na dwie śruby
Kierownica stalowa
Mostek aluminiowy mocowanie kierownicy 4 śruby
Klamki hamulcowe aluminiowe
Hamulec przód U-brake C. Stam
Hamulec tył V-brake C. Stam
Piasty stalowe z wysokim kołnierzem
Szprychy 140szt stalowe srebrne
Obręcze aluminiowe Lushen 20' szerokość 31mm
Opony Duro X-PERFORMER 20-1.95
Wolnobieg tył 16T
Korba stalowa wzmocniona
Łańcuch KMC 8A-3 Z ze spinką
Pedały albuminowe platformy
Cztery stalowe pegi
Dostępne kolory:
- Biały
- Czarny
- Zielony
-Szary
Jako jedynie na allegro oferujemy nowy rower BMX na aluminiowej hydro-formowanej ramie. Już teraz możesz mieć rower lekki i wytrzymały w jednym. Dzięki zastosowaniu hydro-formowanego aluminium rama jest sztywniejsza o około 20% i lżejsza od zwykłej stalowej ramy nawet o 40%. Rower jest wyposażony w masywny stalowy widelec i stalową kierownice. Rotor 360' i pancerna stalowa korba to pozwala bez problemu i bezpiecznie wykonywać różne ewolucje. Zastosowanie wielu aluminiowych anodowanych na czarno elementów spowodowało, że cały rower jest wyjątkowo lekki. Firma Velor wyposażyła BMX w lekkie części (sztyca, zębatka, mostek, zacisk sztycy, klamki hamulcowe, hamulce, obręcze). Skórzane siodło i wygodne chwyty powodują że jazda na tym BMX należy do przyjemności. Koła zbudowane na doskonałych stalowych piastach z bardzo wysokimi kołnierzami. Rewolucyjne zastosowanie 140 stalowych szprych spowodowało iż koła są bardzo wytrzymałe. Lekkie aluminiowe obręcze powoduje, że masa rotoryczna jest stosunkowo mała a dzięki temu rower szybko przyspiesza. Rower objęty jest GWARANCJĄ, rama 2 lata a wszystkie podzespoły rok.
Normalnie rower zwala z nóg !! I te Obręcze ... (Zaplot szprych) A najbardziej powala kurcze budowa ramy (pasi ??)
"Wszystkie nasze rowery są pakowane w firmowe kartony, oklejane zieloną taśmą z logo naszej firmy"