ja bym chciała zaproponowac pewną teorię, mianowicie co sądzicie o koncepcji, iż na forum maluchy.pl został rzucony urok przez białoruską szeptunkę?
a.
ja sądzę, że to raczej była menada
Przykład: wolę zamknąć sklep wcześniej i sama pójść po Młodą do przedszkola, niż powierzyć ją opiece jakiejś niani. Wolałabym nawet wynająć kogoś do sklepu niż jako nianię.
A to jest dla mnie zupełnie normalne i naturalne . Dzieci dorastają bardzo szybko i jest wtedy mnóstwo pracy na życie zawodowe.
Co znaczy przyjazny URL
napisane 1000 razy na tym forum....
i jak zrobić METE odpowiednią do każdej z podstrony??
Panowie to nie przedszkole. Jak ktoś bierze się za duży serwis to musi zacząć od koncepcji potem przejść optymalizację i dopiero zabawę z serwisem. A jak nie chce zmieniać struktury a tylko "pzycjonować" to niech sobie odpuści - to forum nazywa się pozycjonowanie i optymalizacja nie dlatego, że Michał miał takiw widzimisię, tylko że to jest nierozerwalne. O ile jescze stronę-wizytówkę można sobie robić na kilka fraz, o tyle duży serwis to praca nad całością.
Norwescy cieśle zbudują skansen
Michał Jagiełło
2008-03-18, ostatnia aktualizacja 2008-03-18 18:55
Od szkoły ginących zawodów po muzeum bitwy z I wojny światowej - takie atrakcje mają przyciągnąć turystów do Nagawek w gminie Dmosin.
Skansen to pomysł Marii Sadzewicz-Nowak, prezesa Stowarzyszenia Przyjaciół Ziemi Dmosińskiej. Zaniepokoił ją los starych drewnianych budowli w regionie. - Postanowiliśmy je ratować - mówi pani prezes.
Pomysł stał się realny, kiedy Zdzisława i Mieczysław Filipińscy z Nagawek przekazali w zeszłym roku stowarzyszeniu 2,3 hektara ziemi. Nie jest to równe pole. Pośrodku został wykop po dawnej żwirowni. Koncepcję skansenu opracowała architekt Joanna Kucharska-Kosatka. Wszystko ma kosztować ok. 40 mln zł. Stowarzyszenie stara się o środki unijne na ten cel. - To będzie cała staropolska wieś - opowiada Maria Sadzewicz-Nowak. - Z dworkiem, kościołem i chatami.
Dworek z końca XIX wieku po zdemontowaniu przyjedzie z Grodziska w gminie Dmosin. Był skazany na rozbiórkę, bo na jego miejscu będzie autostrada. Mariawici z Lipki w gminie Stryków ofiarowali plebanię. Demontaż dworku rozpocznie się na przełomie kwietnia i maja. We wrześniu na terenie skansenu zrekonstruują go cieśle z Norwegii i Niemiec. - Są takie wędrowne grupy specjalistów - mówi Maria Sadzewicz-Nowak. - Namierzyłam jedną i dogadaliśmy się.
Do dworku i plebanii dołączy kościół z Czerniewic w powiecie tomaszowskim i siedem chat z różnych okolic. Będą też nowe budowle, ale stylizowane na stare. Jedną chatę twórcy skansenu przeznaczyli na muzeum bitwy pod Łodzią z listopada 1914 r. Jednak każdy obiekt w skansenie ma na siebie zarobić. Dlatego sołtys Eufeminowa Zbigniew Janeczek podsunął pomysł, żeby zamiast muzeum urządzić w bitewnej chacie pub-restaurację w klimacie nawiązującym do okresu I wojny światowej. Być może w pobliżu zostanie urządzona mała strzelnica, na której będzie można postrzelać z "prawdziwych" mosinów i mauserów - karabinów, używanych w bitwie przez wojska rosyjskie i niemieckie.
W skansenie ma powstać hotel, sala widowiskowa i bankietowa, ośrodek konferencyjny, mała stadnina koni i powozownia, szkoła ginących zawodów, przedszkole i Centrum Folkloru Polskiego. Stowarzyszenie ocenia, że pracę znajdzie tam 50-70 osób.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
1. Cele powszechnego wychowania muzycznego w perspektywie kulturowej i rozwoju człowieka.
2. Cele operacyjne edukacji muzycznej dzieci 3-10 letnich
3. Podmiotowość ucznia w edukacji muzycznej.
4. Podmiotowość nauczyciela w edukacji muzycznej dzieci 3-1- letnich.
5. Literatura do zajęć umuzykalniających w przedszkolu i szkole- charakterystyka ogólna
6. Uwarunkowania psychologiczne i pedagogiczne wychowania muzycznego dzieci 3-10 letnich.
7. Materiał muzyczny w początkowych fazach wychowania muzycznego dziecka.
8. Specyfika wychowania muzycznego w przedszkolu i w szkole – różnice.
9.Metody kształcenia słuchu muzycznego i głosu dzieci
10. Metoda relatywna a absolutna czytania nut głosem.
11. Krakowska koncepcja programowo-metodyczna powszechnego wychowania muzycznego.
12 Aktywność dziecka podczas zajęć muzycznych.
13. Możliwości integrowania, korelowania oraz autonomia treści we wczesnej edukacji muzycznej.
14. Analiza programu edukacji wczesnoszkolnej w kontekście aktualnej wiedzy muzyczno-metodycznej.
15. Założenia polskiej pluralistycznej koncepcji wychowania muzycznego.
16. Charakterystyka systemu E.J.-Dalcroze’a i jego zastosowanie w pracy z dziećmi 3-10 letnimi.
17. Metoda Orffa we wczesnej edukacji muzycznej.
18. System Z.Kodaly’a i jego aktualne funkcjonowanie w polskim systemie wychowania muzycznego.
19. Wielostronność i aktywność w kształceniu muzycznym uczniów.
20. Możliwości psychoruchowe, motoryczne i głosowe uczniów na poszczególnych etapach wychowania muzycznego.
21 Warsztat pracy nauczyciela muzyki- pracownia, środki kształcenia, w tym materiały metodyczne.
22. Planowanie, organizacja i doskonalenie pracy umuzykalniającej w przedszkolu i szkole
23. Ruch przy muzyce- rodzaje ćwiczeń a realizacja celów, funkcji dydaktycznych.
24. Gra na instrumentach – kolejność wprowadzania instrumentów i dobór materiału muzycznego.
25. Twórcza ekspresja muzyczna- rozumienie pojęcia w metodyce muzyki.
26. Aktywne słuchanie muzyki, uwaga słuchowa, zainteresowanie, przeżycie muzyczne, percepcja dzieła 27. Rola nauczyciela w kierowaniu aktywnością muzyczna uczniów
28. Warsztat