Wojtas napisał(a):
Hej
Dysponuje ok 17k i przymierzam sie do zakupu diesla kombi z klasy jwt. Co
sadzicie o tych autkach?. Jak sie ma silnik 2.0 DTL do 1.7 DTI? Rozwazam
ewentualnie zakup ich poprzednikow. Czy to sa te same silniki - 1.7 w Oplu i
1.8 w Fordzie?
Staram sie uniknac Astry I ze wzgledu na blachy. Czy nowsze Ople maja lepsze
blachy (tzn lepiej zabezpieczone przed korozja)? Wiem ze i Focus potrafi
kapke rdzewiec. Jak jest z rdza w Escortach?
Dzieki za wszelkie opinie,
Co do AII 2.0DTL lub o większej mocy 2.0DTI staraj sie raczej unikać
pierwszych roczników 98-99, część miała wadliwą przepływkę. Poza tym nie
wolno brać stukniętych z przodu, bo często maja potem problemy z
delikatną i dość drogą pompą wtryskową.
O ile nie była bita, to rdza jej nie ruszy, dość dobrze jest
zabezpieczona. Na pewno lepiej niż focus, choć oczywiście są wyjątki.
Ogólnie autko dość sympatyczne, szczególnie, że za nieduże pieniądze
można dostać ładnie wypasioną niemiecką wersję.
Pzdr.
W.
<newsartme@op.plwrote in message
...
| Czy ja wiem? Znam jeszcze dwoch wlascicieli takich aut, ktorzy takze
| nie narzekaja zbyt mocno - ot po prostu sobie jezdza i tyle.
Szczęściarze ;-)
Zaczyna mi się juz nudzić to narzekanie na Forda...
W firmie, w której pracowałem było kilkaset samochodów. W tym około 30%
Fordów. Większośc Focus-ów i trochę Mondeo. W większości przynajmkniej
raz w ciągu gwarancji było "malowanko". Pewnie, że w prywatnym
użytkowaniu jeśli autko jest bardzo zadbane to może nie wyjść. Jednak
służbowe auta maja przyspieszony cykl "życia" ;-)
Wiesz co - ja tam wolę _pewną_ korozję, czyli drzwi w Mondeo tudzież drzwi i
klapa tylna w Focusie, którą serwis usuwa na gwarancji bez szemrania (bo
korodują wszystkie modele równo jak leci), niż np. walkę z dealerem, bo
skorodował Mercedes S-klasa.... co zwykle się nie zdarza. Ale w takiej
sytuacji to masz walkę z wiatrakiem...
Jurand.
Witam
Planuję zakup samochodu, chcę na ten cel przeznaczyć ok 25 kpln. Auto ma być
nie starsze niż 5-6 lat, raczej diesel, moje propozycję to
1. Mazda 323 (BJ) 2,0 DiTD - podobno niezawodna, ale ciężko znaleźć uzywany
w dobrym stanie, mały wybór w komisach i nagiełdach
2. Ford Focus 1.8 TDCI - obawiam się korozji, widziałem Focusa z '99 z
dziurami w drzwiach
3. Opel Astra II 2.0 DTI - nie wiem co o nim myśleć, podobno dużo pali, ale
mi się podoba.
Moja wiedza na temat w/w samochodów opiera się głównie na obiegowych
opiniach, w zwiazku z tym zwracam się do użytkowników i osób znających temat
z autopsji o pomoc w dokonaniu wyboru.
Pozdr.
"Jakub Zawila-NiedLwiecki" <j@astercity.netwrote in message
Sanctum Officium wrote:
| Coś, gdzieś się zdarzyło, kropka korozji. Gwarancje na blachy mają
| pewnie z 10 - 12 lat? A 8-letnie fordy już potrafią mieć dziury na
| wylot.
W Focusie pierwsza dziura w drzwiach się zrobiła jak miał 4....
Sierra, Escort, Fiesta też nigdy nie stroniły od rudej. Ale nieGranada, ta w
ogóle nie korodowała. Wszsytkie fordy gniły, ale Granada nigdy.
Perła pośród wieprzy ;-) Czego to Adaś nie wymyśli...
MK
Czolem!
Auto to Focus. Wszystko jest pieknie ale na wszystkich slupkach
drzwi zauwazylem dzis podrapany lakier. Zadrapania pochodza od takich
sprytnych metalowych (a moze plastikowych?) nakladek nacisnietych "na
wcisk" na slupki drzwi. I teaz pytanie: olac to, bo pod lakierem jest
ocynk i korozja nie pojdzie czy reklamowac? Auto ma dopiero pol
roku... A moze w ogole zdjac te oslonki i wywalic je do kosza? W
starej skodzie105 pod czyms takim po kilku latach porobily sie dziury
na wylot, no ale tam nie bylo ocynku.
Ogolnie: help! :)
Pozdro
Grzesiek
On Thu, 24 Oct 2002 16:54:35 +0200, "APG" <apgs@magma.com.pl
wrote:
| mowi ze powietrze w oponach sie starzeje powodujac korozje
A wiesz, ze korozja to utlenianie metalu?
A nie jest ci twardo na tych metalowych oponkach?
To jest dopiero hardcorowy tuning. Opony o profilu 0
masti
Mercury Villager '95 3.0 V6 (WAW)
Ford Focus 1.6 kombi "Milka" (zakratkowany)
- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości - Wiem co mówię. To grunt zabija!.
Terry Pratchett
Użytkownik "J.J." <J@dzej-dzej.plnapisał
Chyba jakaś bzdura, chociaż różnie bywa.
Motor się słabo sprzedaje i szuka sensacji. [...]
To ze Mondeo jest najlepszym samochodem w swojej klasie to nie znaczy, ze
nie moze rdzewiec. Mondeo i Focusy I maja problem z korozja drzwi. I to jest
fakt nie prasowy a z zycia wziety.
Zbigniew Kordan
| interesują mnie słabe punkty Focusa 3D - auto powinno
| "wystarczyć" na 3 lata/100kkm względnie bezproblemowej
| eksploatacji, a ostatnio chodzą słuchy np. o korozji.
Korozja dotyczyła Foki z początkowej produkcji AFAIK.
Choć ostatnio gadalem ze znajoimym - ma Foke z 2000 r., 4D, 2,0 i
bardzo sobie chwali.
Korozji nie odnotowal.
Moj jest z konca 1998roku i po za odpryskiem na klapie silnika spowodowanym
przez kamyk nigdzie rdzy nie stwierdzilem (odpukac w niemalowane). Po 100tys
km wymienialem:
- drazki stabilizatora (podobno bardzo czesta awaria fok, maja za twarde
zawieszenie jak na nasze polskie dziury - trzeba byc uwazniejszym),
- tlumik koncowy (ale to chyba normalne po prawie 5latach uzytkowania),
- swiece i cewke zaplonowa (z winy sprzedawcy sklepu fordowskiego, ktory
stweirdzil, ze mozna wsadzic zwykle swiece zamiast te z platynowymi
koncowkami).
Po za tym raz musialem ustawiac geometrie. Wiecej wad nie stwierdzono.
Pzdrwm.
Moj tat ma Focusa I z 1999r z tym ze malo jezdzi (77tys Km) . Generalnei autko
fajne (mam siene dla mnei Fcus to rewelka :D), ale... rdza wyjdzie (garazowany).
Sa juz lekkie slady korozji na tylnej klapie i zaczyna puchnac z tylu prog i to
nawet duzy plat lakieru kiedys moze odleciec....... Coz... trudny wybor, poza
rdza focus naprawde jest zaje
nie mam Forda i nie zamierzam miec, bo choc Fordy sie ostatnio poprawily, to
jest to auto gdzie niska cene udalo sie uzyskac przez nizsza jakosc wielu
podzespolow. Najlepszym przykladem jest tu korozja o której Ford i niestety
jego nabywcy wiedza od wielu lat a z która producent nic nie zrobił. Tłucze
dalej auta, które po paru latach rdzewieją. Sam widziałem 3 letnigo Mondka z
zardzewialymi dolnymi rantami drzwi. Facet z Ursyn-cara powiedział mi: "Panie
one całe potrafią zardzewieć". Babka, która sprzedawała to auto osłupiała -
myślała ze drzwi sa brodne, wcześniej miała Focusa, o którym powiedziała że też
rdzewiał. O wtryskach wiem od kolegi z liceum, który ma duży zakład naprawy
samochodów i stad znam sprawę, ale możesz się o tym przekonać sam:
www.autocentrum.pl/go/28__ocena_kierowcy_Ford_Focus_2004_1.8__7__223__907561641__3__33.html
a tu o rdzy:
www.autocentrum.pl/go/28__ocena_kierowcy_Ford_Focus_2000_1.8__7__223__1216059909__2__29.html
Nie denerwuj się, jeśli nie bedzie awarii to nie wtopileś
Cała prawda o Focusie I
Zamierzam nabyć Focusa 2001 albo młodszego, najlepiej z silnikiem 1.6.
Dochodzą mnie różne - sprzeczne informacje na temat tego auta. Dużo mówi się
o korozji i innych "drobiazgach". Jak awaryjne są Focusy I generacji i jaki
silnik jest najlepszy do miejskiego użytku (także ekonomia)? Hej!