logo
 Pokrewne renessmekolejowy Międzynarodowy Rozkład jazdyKomunikacja kolejowa Krakówkolejowy list przewozowyKolejowe modelarstwoKomunikacja kolejowakolejówka siedlcekorytka przemysłowe do instalacji elektrycznychKorytka ciekowekorytka przemysłoweKORYTKA ŚCIEKOWE BETONOWE
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pies-bambi.htw.pl
  • renessme


    " />
    ">Spostrzeżenie zwykłego mieszkańca:
    W Łęczycy o mało nie zalało oczyszczalni ścieków dla gminy Komorniki.
    Idąc dalej, w Puszczykowie też nie ma wałów.


    Łęczyca prawda - mnie bardzo zaskoczyło potopienie łąk pomiędzy 430 a nasypem kolejowym - ze tak swobodnie woda się tam dostała.
    Co do Puszczykowa na zakolu Warty wzdłuż Nadwarciańskiej można powiedzieć że ulica bedąca na stosunkowo wysokiej skarpie stanowi wał - myślę ze dal by rade także 7 metrowej Warcie. To że nie ma tam ciasnych wałów to raczej plus niż minus wąskie koryto z szybkim przepływem wody to o wiele gorsze rozwiązanie.


    ">Tak przy okazji, czy ktoś zastanawiał się dlaczego drewniany budynek na przystani pamiętający pewnie niejedną powódź jest zbudowany na palach ?

    Ciekawe kto go pierwotnie zbudował?


    ">2. Konkretnie z odciętego autostradą południowego krańca Dębiny , gdzie podobnie jak na południe od Lubonia też nie ma wałów.

    Z tego wniosek ze tereny te nie powinny podlegać bezsensownej urbanizacji lecz stanowić naturalny teren zalewowy. choć mogę się założyć że powstanie projekt realizacji kosztownych wałów o które przy kolejnej powodzi będzie się drzeć.
    Pytanie jak powstanie takich wałów wpłynełoby na skupienie wody na Dębinie a tym samym możliwość podtopienia Dolnej Wildy ?


    ">3. Strumień Junikowski
    Spora część starego Lubonia znajduje się w zasięgu strumienia. Wiele prywatnych posesji ma do niego bezpośredni dostęp. Strumień jest o tyle niebezpieczny, że w jego dolnym rejonie nieopodal ujścia do Warty przy wysokim poziomie rzeki tworzy się tzw. cofka i w miarę przybierania wody zagrożone są niektóre posesje przy ulicach: 3 Maja, Nad Strumykiem, Tuwima i Hibnera.


    Pytanie czy gdyby zastosowaną sztuczną regulacje dopływu wody do potoku Junikowskiego na terenie Lubonia - wykorzystując tereny szacht nie można by zminimalizować ewentualnej cofki ?

    Pawlok



    Budujemy Katowice marzeń: 10 lat i wciąż jest tak samo

    dziś
    1998 - Tak wyglądało centrum

    To obiecywał prezydent w 1998 roku
    2002 - Tak wyglądało centrum 2006 -Tak wyglądało centrum 2008 - Tak wyglądała centrum

    Rada Miasta wybiera Piotra Uszoka na prezydenta.Jednym z wiceprezydentów zostaje Józef Kocurek. Prezydent zapowiadał, że jest szansa, iż do 2001 roku koryto Rawy zostanie przebudowane do ul. Bankowej, a żeby Rawa była czysta, trzeba wybudować przepompownię ścieków i kolektory sanitarne w rejonie rynku (powstają teraz). - Rynek nie będzie miał właściwego wyglądu, jeśli nie uporządkujemy tego, co jest pod ziemią - tłumaczył. - Na pewno w przyszłym roku przystąpimy do przebudowy Teatralnej, Z rynkiem trzeba poczekać do czasu uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej i przebudowy linii tramwajowej.

    To obiecywał prezydent w 2002 roku

    Wchodzimy w decydującą fazę przebudowy Śródmieścia - mówił prezydent. Ubolewał nad tym, że nie udało się przebudować dworca kolejowego, rozwiązać sprawy Katowickiego Centrum Biznesu i parkingu przy ul. Młyńskiej. - To była kadencja z dużym rozmachem inwestycyjnym. Od wielu lat takiej nie było - mówił. - Nie udało nam się rozwiązać problemu Rawy. Po latach starań złożyliśmy wniosek o dofinansowanie 30 mln euro na przebudowę kanalizacji w centrum oraz dokończenie projektu Rawy. Pozostał problem parkowania w centrum Katowic - to ocena mijającej kadencji wiceprezydenta Józefa Kocurka.

    To obiecywał prezydent w 2006 roku

    W tym roku miał się zakończyć remont kanalizacji w centrum oraz modernizacja oczyszczalni Gigablok. Te prace trwają do dziś. Miał ruszyć remont kwartału "Mariacka". Rozpoczął się w tym roku. Piotr Uszok chwalił się, że niemal wszystkie zamierzone w 2002 roku rzeczy udało się zrealizować: m.in. miastu udało się przejąć Pałac Młodzieży. Za porażkę uznał załamanie pierwszych negocjacji w sprawie przebudowy dworca PKP. Jako niepowodzenie ostatniej kadencji wymienił opóźnienia przy przebudowie kanalizacji w ul. Warszawskiej. - Zawsze składam konkretne deklaracje i to tylko takie, które wiem, że jestem w stanie zrealizować - mówił,

    To obiecywał prezydent w 2008 roku

    W styczniu prezydent miasta przyznał, że pierwsze prace w centrum rozpoczną się najwcześniej w połowie 2009 roku. Na czerwcowym spotkaniu z mieszkańcami zapewnił, że w tym roku gotowa będzie m.in. ul. Mariacka (ma być deptakiem), plac Jana Pawła II (przy katedrze), przejście podziemne pod torami przy ul. Zadole (projekt realizowany od pięciu lat). Obiecał, że do końca kadencji (2010 rok) powstaną Bulwary Rawy, nowy USC przy pl. Wolności, a strefa Rondo-Rynek będzie w znaczącej części przebudowana, ale nie zakończona.

    http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/868539.html
    SONDA:
    Czy uważasz że 10 lat rządów Piotra Uszoka to czas:
    -dobrze wykorzystany
    -zmarnowany



    Wiele odcinków dróg w Powiecie Świdnickim będzie remontowanych w tym roku. To dobra informacja szczególnie dla użytkowników tych dróg, którzy codziennie pokonują wiele kilometrów, aby dojechać do pracy.

    Nowa nawierzchnia i chodniki pojawią się w miejscowości Piotrowice Świdnickie, gdzie wyremontowany zostanie odcinek od skrzyżowania z drogą 2933D do skrzyżowania z linią kolejową. Koszt prac to ponad 300 tys. zł. Kontynuowane będą prace związane z usuwaniem skutków ubiegłorocznej powodzi. Dotyczy to miejscowości Bolesławiec-Bagieniec-Wiśniowa, gdzie za 700 tys. zł wzmocniona zostanie podbudowa drogi, wykonana warstwa ścieralna na długości 2,2 km a także wykonane zostaną elementy odwodnienia (korytka ściekowe).

    -" Liczymy, że w przypadku remontu tej drogi uda nam się pozyskać dofinansowanie ze środków budżetu państwa właśnie na cele usuwania skutków powodzi." - mówi Leszek Loch, Dyrektor Służby Drogowej Powiatu Świdnickiego.
    Na remont czeka prawie kilometrowy odcinek drogi w miejscowości Borów-Kostrza. Całkowity koszt zadania to kwota ok. 350 tys. zł. Do jego realizacji chcą włączyć się również Gmina Strzegom i Dobromierz.
    -" Służba Drogowa sfinansuje przygotowanie całej dokumentacji niezbędnej do realizacji tego zadania. Jest to koszt 160 tys. zł. Cieszy nas fakt, że do współudziału przy finansowaniu budowy tego odcinka włączą się również gminy, na których terenie znajduje się ta droga, jak również pobliskie zakłady wydobycia kamienia, których materiały transportowane będą tym odcinkiem drogi." - wyjaśnia Leszek Loch.
    Prace obejmą wykonanie nowego połączenia, gdyż obecnie droga posiada nawierzchnię gruntową, nowej podbudowy i nawierzchni.

    Mocno zniszczona została również nawierzchnia na odcinku od drogi nr 5 w Strzegomiu (ul. Rybna) - Międzyrzecze do drogi wojewódzkiej nr 374.
    -"W grudniu 2006 r. skierowano na ten odcinek objazd z drogi krajowej nr 5. Ruch był bardzo natężony. Codziennie mnóstwo tirów przejeżdżało tą drogą powiatową i nawierzchnia tego nie wytrzymała. W wielu miejscach została poważnie uszkodzona."- wyjaśnia Dyrektor Służby Drogowej Leszek Loch.
    Objazd wyznaczono z uwagi na fakt remontu ronda w miejscu ważnego szlaku komunikacyjnego drogi krajowej biegnącej na Wrocław i Jelenią Górę. Służba Drogowa przeznaczyła na ten cel 250 tys. zł. Złożono dodatkowo wniosek o partycypację w kosztach remontu do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w wysokości 400 tys. zł.

    Nowa nawierzchnia i chodniki pojawią się również na odcinku drogi przy ul. H. Pobożnego i K. Odnowiciela w Świdnicy. Budowa chodników będzie wspólnym przedsięwzięciem Służby Drogowej i Urzędu Miasta Świdnica. Całość zadania to 330 tys. zł.

    Kolejny remont będzie przebiegał na drodze w miejscowości Pastuchów. Wykonana zostanie tam warstwa ścieralna nawierzchni na długości 0,42 km, wyregulowane zostaną ustawione wcześniej krawężniki i wpusty uliczne. Na realizację zadania zabezpieczono w budżecie powiatu 135 tys. zł.

    Oprócz remontów w planie finansowym Służby Drogowej znalazł się również imponujący wykaz zadań inwestycyjnych na 2007 rok. Kontynuowana będzie inwestycja budowy połączenia Świdnicy i Żarowa z autostradą A4. Na realizację tego zadania otrzymamy dofinansowanie ze środków unijnych w wysokości ponad 32 mln euro. Nasz projekt znajduje się bowiem na liście indykatywnej, gdzie środki na jego realizację są przyznawane poza konkursem. W tym roku w budżecie powiatu na ten cel zabezpieczono 3 mln 337 tys. zł.

    -" Kontynuować będziemy również inwestycję budowy drogi powiatowej nr 3396D na odcinku pomiędzy drogą krajową nr 5 z drogą wojewódzką 382 i ul. Stęczyńskiego w Świdnicy" - dodaje Leszek Loch. Koszt tego zadania jest również wysoki, sięga 3 mln zł.

    W tym roku rozpocznie się realizacja kolejnej inwestycji pn. "Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Wałbrzyskiej, Kochanowskiego i Polnej w Świdnicy" na kwotę 100 tys. zł
    Razem na inwestycje przeznaczono prawie 6,5 mln zł.

    Warto dodać, że także w tym roku Służba Drogowa planuje zakupić sprzęt do utrzymania dróg powiatowych. W wykazie znalazły się takie pozycje, jak: maszyny drogowe na kwotę 250 tys. zł, samochód ciężarowo - osobowy typu Pickup za 100 tys. zł, zamiatarka do ciągnika wraz z oprzyrządowaniem za 35 tys. zł, wiertnica do ustawiania siatek i znaków drogowych za 25 tys. zł oraz samochód ciężarowy skrzyniowy z podnośnikiem za 100 tys. zł.
    Służba Drogowa dzięki dosprzętowieniu będzie mogła praktycznie samodzielnie zajmować się utrzymaniem letnim i zimowym dróg powiatowych a w przyszłości planuje się zaproponować odpowiednim służbom przejęcie utrzymania dróg wojewódzkich w obrębie naszego powiatu.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl