logo
 Pokrewne renessmekorzystne Kredyty konsolidacyjne pod hipotekękorzyści z odrębnej własności lokalikorzystając z szeregu aktywności metalikorzyści Polski w uni Europejskiejkorzystanie z praw publicznych wzórkorzystał ktoś z EMC Instytutkorzyści i wady położenia Polskikorzyści członkostwa Polski w UEkorzyści wejścia Polski do Uniikorzystne działania fizyki dla środowiska
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • happyhour.opx.pl
  • renessme



    A z czego wyroby?z przeroznych materialow sztucznych lub naturalnych wlokienniczych,uprzedzam pytanie o nie-ekologicznosc tworzyw sztucznych- przerb skór jest wbrew pozorom bardzo nie-ekologiczny takze.
    No ale przyznasz chyba, że wyroby sztuczne są znacznie mniej biodegradalne od skóry naturalnej, co nie wpływa korzystnie na wszelkiego rodzaju żyjątka i roślinki..., a wracając do tematu miałam w tamtym semestrze 2 przedmioty: technologię żywności pochodzenia roślinnego, gdzie wykładowca udowadniał nam ze wszystkich sił, że tylko dieta wegetariańska jest najlepsza. Drugi przedmiot to była technologia żywności pochodzenia zwierzęcego i tam babka twierdziła coś zupełnie innego. To wszystko razem utwierdziło mnie w przekonaniu, że po prostu należy znać umiar w żywieniu się zarówno mięsem jak i "roślinkami". Ja przede wszystkim kieruję się instynktem. Może to brzmi trochę prymitywnie, ale wierzę w to, że jeżeli organizmowi czegoś brakuje, to domaga się uzupełnienia tych składników i wtedy mnie napada głód na określony produkt, w którym znajduje się ten brakujący element odżywczy. Może to być jabłko, czekolada, a czasem po prostu wielki kotlet, a natura chyba wie co robi...



    " />te ślady dotyczą wszystkich gitar, które stały na stojaku z uchwytami pokrytymi gumą lub pianką gumową po kilku dniach. po kilku godzinach można np. na gryfie zobaczyć lekkie zmatowienie lakieru, jeszcze w tej fazie usuwalne. póżniej guma "wyżre" lakier i zostanie czarny ślad. polecam stony prs-a i gibsona, w działach customers servive są objaśnienia i wyrażny zakaz kontaktu lakieru z materiałami nienaturalnymi. Nawet przykrycie gitary w futerale tkaniną ze sztucznego tworzywa może spowodować przebarwienia.
    oczywiście całaym czas mówimy o gitarach pokrytych lakierem NITROCELULOZOWYM! są to ogólnie: wszystkie gibsony, prs custom i dragon, najstarsze fendery (broadcaster, tele i straty z lat 50. itp. oraz reissue, custom shop) i ew. instrumenty lutnicze. lakier nitro korzystnie wpływa na brzmienie i jakość drewna (poprawę po latach) i jest sosowany w gitarach z górnej półki, szczególnie vintage i reissue.
    z tym środkiem do srebra to byłbym ostrożny. tu też zastrzeżenie że chodziło o NIKIEL a nie chrom jak w większości gitar. nikiel jest w starych gitarach a obecnie np. w gibsonach standard (studio, special, junior, sg mają w większości osprzęt chromowany, o ile się nie mylę). vitamina ratuj, z pewnościa masz ten sam problem



    " />

    Scania produkuje kompletną gamę autobusów do przewozów miejskich, podmiejskich i międzymiastowych.


    Autobusy Scania Omni słyną z wysokiej dyspozycyjności, niskich kosztów eksploatacji, dużej liczby miejsc, świetnych własności proekologicznych i niewielkiego wpływu na środowisko oraz wysokiej jakości - to właśnie dzięki tym cechom nasze autobusy stanowią oczywisty wybór dla świadomych praw współczesnego rynku operatorów w całej Europie.

    Nowa gama autobusów Scania Omni, obejmująca modele OmniCity, OmniLink oraz OmniLine - oferuje kilka nowych podzespołów i funkcji, dodatkowo podnoszących ich walory. Są to:

    Nowy silnik 9-litrowy wyposażony w układ Scania EGR, gwarantujący spełnienie wymogów normy emisji spalin Euro 4 przez cały czas i we wszystkich warunkach eksploatacji z zachowaniem niskiego zużycia paliwa bez konieczności stosowania dodatków. Dostępne są trzy wersje mocy silnika - 230 KM, 270 KM oraz 310 KM.

    Nowy ergonomiczny przedział kierowcy, zaprojektowany w najdrobniejszych szczegółach pod kątem zapewnienia maksymalnej wygody, wydajności oraz warunków dla ekonomicznej jazdy, nawet pod koniec długiego dnia pracy.

    Nowe funkcje zwiększające dyspozycyjność pojazdu, obejmujące układ elektryczny z siecią CAN, oferujący większą funkcjonalność przy mniejszej liczbie elementów, wiązek i przewodów.

    Nowe funkcje wpływające na ograniczenie zużycia paliwa, obejmujące nowy układ zarządzania powietrzem, wykorzystujący nadwyżkę energii do napełniania zbiorników powietrznych oraz nową automatyczną skrzynię biegów, dostarczającą wyższy moment przy niższej prędkości obrotowej, co korzystnie wpływa na obniżenie zużycia paliwa.

    Nowe elementy stylistyczne, ułatwiające wymianę części:łatwe do zamontowania nowe tylne okno dachowe, tylne światła o konstrukcji kolumnowej oraz tylne naroża, które teraz są dostępne jako części zamienne.

    Mniejszy wpływ na środowisko naturalne -aż do 90 procent materiałów wykorzystanych w konstrukcji autobusu Scania Omni nadaje się do recyklingu, dzięki zastosowaniu wysokiej jakości aluminium i tworzyw sztucznych.
    żródło: www.scania.com.pl



    " />Opel bierze głęboki oddech i prezentuje turbodoładowanego Speedstera - samochód, który może być alternatywą dla fanów bolidów typu Ferrari lub Porsche
    Zaraz, zaraz, a gdzie właściwie podział się charakterystyczny konik? Co? To nie jest Ferrari, tylko Opel? No cóż, przez dwa lata od momentu wprowadzenia do sprzedaży samochód ten nie bywa częstym gościem na europejskich drogach, więc jeśli ktoś z uwagą nie śledzi nowinek ze świata samochodów, może się pomylić.
    Teraz ma się to zmienić. Silnik o pojemności 2,2 litra i mocy 147 KM został wzmocniony przez turbodoładowanie i ma znacząco wpłynąć na wyniki sprzedaży. Już wersja wolno ssąca nie należała do specjalnie ospałych. Teraz jednostka o mocy 200 KM ma za zadanie "pociągnąć" ważący zaledwie 930 kilogramów pojazd. Przelicznik mocy do masy wynosi 4,7 kg/1 KM (w Porsche Carrera 4,8).
    Ale w zasadzie nie ma to żadnego znaczenia - kierowcy Speedstera patrzą przede wszystkim do przodu. Zapomnijcie o Audi TT, Golfie R32 czy nawet Hondzie S2000 i Porsche Boxsterze. Speedster Turbo jest niepokonany.
    Prawdziwy twardziel
    Prędkości, z jakimi można pokonywać zakręty Speedsterem, są tak duże, że od razu przypominają się nam jazdy profesjonalnym samochodem rajdowym. Używanie sprzęgła, hamulców, kierownicy czy gazu to prawdziwa przyjemność. Wszystko działa bardzo miarowo i precyzyjnie. W odróżnieniu od wolno ssącej wersji 2,2 litra nastawy zawieszenia zostały o 10 proc. utwardzone. Dzięki temu doskonałe trzymanie się drogi pozostało niezmienne. Także przy dużych prędkościach samochód doskonale i bardzo precyzyjnie pokonuje ostre zakręty - 90-stopniowy można spokojnie przejechać z prędkością 60 km/h. Auto wyposażono w sportowe hamulce i gazowe amortyzatory Bilsteina.
    Pod "skórą" z tworzyw sztucznych ukrywa się prawdziwy wyścigowy bolid. Lekka aluminiowa rama jest taka sama jak w Lotusie Elise. Jednak w odróżnieniu od "brytyjczyka" prawdziwym "gwoździem programu" w przypadku Opla jest dynamiczny silnik.
    Doładowana jednostka bardzo harmonijnie rozwija moc. Nieodczuwalna jest też tzw. dziura turbinowa, choć turbosprężarka daje o sobie znać w inny, znacznie przyjemniejszy sposób - przy przyspieszaniu silnik wydaje dźwięki niczym kolarz przy stromym podjeździe pod górę, ale o żadnym zmęczeniu w oplowskiej jednostce nie może być mowy. Do 100 km/h Speedster rozpędza się w 4,9 sekundy - wynik na miarę Ferrari, nawet jeśli z przodu na wlocie powietrza nie znajdziemy ogiera, tylko błyskawicę.
    Tylko na dobre drogi
    Mocny silnik ma wymagania odnośnie układu jezdnego. Podczas jazd testowych niektórzy kierowcy zastanawiali się, czy tak twardo zawieszone auto może w ogóle być eksploatowane na drogach publicznych. Odpowiadamy: może, choć przejazd przez większość polskich miast mógłby się skończyć uszkodzeniem zawieszenia bądź... uzębienia kierowcy lub pasażera.
    Zasiadamy za kierownicą roadstera, przekręcamy kluczyk i... nic! Zapomnieliśmy, że Speedstera uruchamia się przyciskiem na desce rozdzielczej (co największe wrażenie robi zazwyczaj na pasażerze). Następne kroki są już jak najbardziej konwencjonalne: sprzęgło po lewej, gaz po prawej, dźwignia zmiany 5-stopniowej skrzyni biegów i mała kierownica (z "poduszeczką"), dzięki której bez problemu pokonamy każdy zakręt. I to byłyby wszystkie podobieństwa do normalnych samochodów, jakimi podróżujemy na co dzień.
    Pierwsza różnica to pozycja kierowcy za kierownicą. Nawet mała Toyota Yaris przejeżdżająca obok wydaje się być prawdziwym Mount Everestem. Wzrok prowadzącego Speedstera jest na wysokości około metra, co niezbyt korzystnie wpływa na widok do przodu. Jeszcze gorzej będziemy mieli podczas parkowaniu i konieczności jazdy do tyłu - w środkowym lusterku widać jedynie spoiler. Odwracanie się także nie przynosi pożądanych efektów.

    Copyright (C) AutoŚwiat

    Jak bym umiał wstawić obrazki to by było git ale nie umiem!!
    PS. Już jest podobny temat ale tutaj jest sporo informacji więc zrobiłem nowy!!

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl